niedziela, 25 grudnia 2011

Plan budynku


Akademia Magii i Czarodziejstwa Sakuran znajduje się w Toyamie, wśród zalesionych gór. Sześciopiętrowy śnieżnobiały zamek w stylu Europejskim stoi dumnie w otoczeniu lasów, boiska Quidditcha oraz pobliskiego miasteczka czarodziejów - Majutsuno. Zamek posiada dziedziniec z posadzonym drzewem wiśni, gdzie uczniowie mogą przebywać w czasie przerw lub po ukończeniu lekcji. Na lewo od zamku znajdują się lasy, w których żyją magiczne stworzenia, a do których uczniowie nie mają prawa wstępu. Na prawo ukryte pomiędzy drzewami znajduje się chłodne jezioro, w którym żyją trytony i inne wodne stworzenia, a dalej widać zarys miasteczka, do którego uczniowie od czasu do czasu mogą wyjść. Na prawo od zamku znajduje się boisko Quidditcha, gdzie uczniowie w czasie wolnym mogą trenować.

Lochy i podziemia:
 Gdy zejdziemy schodami w dół poczujemy chłód. Oto znaleźliśmy się w lochach! Tutaj, ze względu na bezpieczeństwo, prowadzi się zajęcia eliksirów oraz dorywczo, za zgodą nauczyciela, można uczyć się też czarnej magii. Gdy skręcimy w prawo, oprócz mnóstwa drzwi do sal, postaci na obrazach, dojdziemy do ślepej uliczki. Na tej ścianie wisi jeden charakterystyczny obraz, który jest wejściem do pokoju wspólnego Okamishi. Aktualne hasło brzmi Kuwo wadisu. Wtedy kobieta uniesie dłoń, a obraz, wraz z ścianą, przekręci się, tworząc przejście. Jeśli jednak pójdziemy w lewo, czekają nas kolejne schody w dół. Na przeciwko korytarza, który prowadzi do kuchni, znajduje się kolejny obraz z kobietą. To wejście do Sozoari. Ale tutaj czeka nas niespodzianka. Nie ma  do pokoju wspólnego hasła - trzeba po prostu jak najkreatywniej odpowiedzieć na pytanie. To zawsze zadowala dziewczynę, sprawiając, że na jej ustach pojawia się uśmiech, a wtedy wystarczy wejść po prostu w obraz.

Parter:
Co znaleźć możemy na parterze? Skręcając w prawo i idąc głównym korytarzem trafimy na drewniane wielkie potężne drzwi. Gdy je otworzymy, zobaczymy cztery długie stoły ustawione w całej sali, której jakby nie było - ściany i sufit są zaczarowane tak, aby odzwierciedlały pogodę. Czasem tylko, gdy pogoda jest nazbyt nieprzyjemna, widać zwykłe mury. Za stołami wiszą herby swoich domów z ruszającymi się na nich wyhaftowanymi zwierzętami. Idąc prosto napotkamy kilka schodów, mównicę oraz długi stół dla nauczycieli. Na parterze możemy jednak też dostrzec bibliotekę oraz skrzydło szpitalne i mnóstwo nieużywanych sal, w których odbywają się zajęcia dodatkowe.

Pierwsze piętro:
Gdy przebrniemy przez labirynt schodów dotrzemy na pierwsze piętro. Na nim znajdziemy klasę, w której uczy się zaklęć i uroków, japonistyki i historii magii. Ponadto na nim znajdziemy pokój wspólny Kosaimu, który ukrywa się za rzeźbą dzielnego psa rasy akita. Hasłem są słowa Amicita magicae est. Prócz tego na piętrze znajdują się także toalety.

Drugie piętro:
Na następnym piętrze znajdziemy pracownię dla transmutacji, starożytnych run i obrony przed czarną magią. Na tym piętrze, oprócz toalet, znajduje się też gabinet zastępcy dyrektora oraz gabinety nauczycieli od eliksirów i czarnej magii.

Trzecie piętro:
Na tym piętrze są pracownie przeznaczone dla numerologii, mugoloznawstwa oraz japonistyki. Prócz toalet są tutaj gabinety nauczycieli od zielarstwa, historii magii oraz zaklęć i uroków.

Czwarte piętro:
 Tutaj znajdziemy salę przeznaczoną do historii magii. Gabinety zajmują profesorowie od transmutacji, japonistyki, starożytnych run, mugoloznawstwa oraz opieki nad magicznymi stworzeniami. Na tym piętrze, prócz toalet, mieści się także pokój wspólny Raionbitoku, który kryje się za pustą ścianą, który, gdy wypowie się gasło Cor leo. tworzy dziurę w kształcie siedzącego lwa, która prowadzi do pokoju wspólnego.

Piąte piętro:
Tutaj znajdują się sale do wróżbiarstwa i astronomii. Tutaj także znajdziemy gabinet dyrektora, pokój nauczycielski, pokój nauczyciela od astronomii, wróżbiarstwa, Quidditcha, numerologii oraz wróżbiarstwa. Na tym piętrze są także toalety.

Brak komentarzy: